S.V. Juliana

Schietsportvereniging Juliana te Leersum

KNSA

Schietsportvereniging Juliana is lid van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA). De KNSA is de belangenbehartiger voor alle schietsportverenigingen en sportschutters in Nederland. De KNSA telt inmiddels meer dan 600 aangesloten verenigingen met meer dan 40.000 sportschutters.

Certificering

Sinds 2018 is onze vereniging gecertificeerd door de KNSA. Overeenkomstig de Circulaire wapens en munitie van het Ministerie van Justitie & Veiligheid, dienen schietsportverenigingen die gebruik maken van vuurwapens en daarvoor een verenigingsverlof dan wel voor de leden een privéverlof aanvragen, door de KNSA gecertificeerd te worden. Daarvoor biedt de KNSA een Programma Basiscertificering, dat zich vooral richt op veiligheid, ballotage van nieuwe leden, monitoren van bestaande leden, aanvragen en verkrijgen van een vuurwapenverlof en naleving van Wet- en regelgeving.

Map